7 Temmuz 2009 Salı

ertugrul ozkok hurriyet`in yayin yonetmenligini ne zaman birakacak

Yazinin basligindaki soruya kimseyi merakta birakmamak için hemen cevap vereyim. Ertugrul Özkök Hürriyet`in yayin yönetmenligini 300 yil kadar sonra kesinlikle birakacak. Bu benim kendi basima ulastigim bir sonuç degil, hesaplamayi nasil yaptigimi izin verin anlatayim.||Her sey benim Ertugrul Özkök`ün nasil da yaslanmis oldugu konusunda söylenmem ile basladi. Baktim ki kirdan, köyden bahsediyor. Gençliginde köylülüge ait olabilecek her türlü konudan derin bir nefret duyan bir insanin aniden kirsaldan, topraktan konusmaya baslamasi benim için onun yaslandiginin ve hatta bunamaya da basladiginin bir göstergesiydi. Bu fikrimi gayret tabii ki kendisine söyledim.||Sonra o bana gerçekten bunadigini gösteren bir konusma yapti. Çok uzun zaman öncesinde Washington`da hayvanat bahçesine yaptigimiz ziyareti hatirlatti, pandalarin nasil da o hayvanat bahçesinin yildizlari olduklarini anlatti. (Genel yayin yönetmeni ya, her yerde her seyde bir yildiz, bir popüler öge arayacak ve de bulacak, ne yapacaksiniz bir tür mesleki deformasyon bu.) Ama kendisinin sempatisi gorillerden yanaymis. Olabilir; ben de severim gorilleri (demir parmaklik arkasinda olduklari sürece onlari sevmek çok da zor degil.) Buraya kadar tuhaf bir sey yok. Ancak Ertugrul Özkök, oradaki tüm gorillerin tek tek isimlerini hatirliyor. Örnegin aile reisi gorilin adi Süleyman`mis, bunu da bana hatirlatti. Bugün ona bir adam tanistirin, yarin ismini sorun hatirlamaz ama is yillar öncesine gittigi zaman tüm gorillerin ismini hatirliyor. Iste bu bunamanin tipik sendromudur. Eskiyi tamamen hatirlarsiniz, dün olmus olaylari hatirlamazsiniz. Bunu çok iyi biliyorum çünkü ben de bunamis durumdayim.||Sonunda ben meseleyi kendi yasamimiza getirdim ve ona `bu halde daha ne kadar yasayacaksin` diye sordum. (Soru biraz diplomatik olamadi galiba ama bu soruyu incelikle sormanin da yolunu ben bilmiyorum ne yapayim yani) Nabzinin aksam saatlerinde 40 düzeyine indigini, bu nedenle kendisinin Galapagos kaplumbagalarina benzedigini; bunlarin mümkün oldugunca en az hareket etmeyi ilke haline getirdiklerini, nabizlari bile fazla atinca yorulduklarini, bu tembellikleri nedeniyle ortalama 300 yil kadar yasadiklarini söyledi.||Onun ölmeden Hürriyet`i birakmasinin mümkün olmadigina göre bu görevden ayrilma zamanlamasinin 300 yil kadar sonra olmasi mümkündü. Bu da Sedat Ergin`in Milliyet`in genel yayin yönetmeni olmayi neden kabul ettigi muammasini çözmemizi mümkün kilar. Ertugrul Özkök`ten sonra Hürriyet`teki makami devralacagina kesin gözüyle bakilan Sedat bile, sabirli olmasina ragmen 300 yil kadar beklemeyi göze alamamis ki `madem Hürriyet olamayacak bari Milliyet`i deneyeyim` demis olmali.||Bu arada Galapagos kaplumbagalari soyundan gelen bir baska kisi de benim babamdir. Kendisi hayatta bir tek, biten rakisini yenilemek için hareket eder, bir de piposunu doldurmak için kas oynatir, onun da 380 yasinda hayata veda edecek olmasi beni sevindiriyor aslinda. Babam sansli aslinda, bu demektir ki; o hayatinin son elli yilinda farkli bir genel yayin yönetmenine sahip olan Hürriyet`i okuma sansina kavusacak. Bu mutluluk da ona yeter de artar bile.808789|2005-04-25|Kitaplara geçecek tarihi gece'808024|2005-04-22|Çocugum ve kendi çocuklugum'807760|2005-04-21|Türk gazetesine uygun popüler dizi'807458|2005-04-20|Anlasilan çok yüksege ziplamis'807175|2005-04-19|Hürriyet gazetesine kurdugum komployu keyifle açikliyorum'806893|2005-04-18|Büyük yazar öldü'806637|2005-04-17|Insan memleketine nötr olabilir mi?'805336|2005-04-12|Kitaplar bekleyin beni geliyorum'805082|2005-04-11|Bu diziye neden basliyoruz'804863|2005-04-10|Vergiler Türkiye`yi durduruyor

Pipo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder